Problemy z AdBlue

Problemy z AdBlue

System dozowania mocznika w celu przeprowadzenia selektywnej reakcji katalitycznej, zwany popularnie AdBlue, to rozwiązanie stosowane w nowoczesnych samochodach w celu zmniejszenia emisji tlenków azotu. W związku z zaostrzającymi się normami emisji spalin, szczególnie dla silników wysokoprężnych, system ten jest szeroko stosowany. Nie jest jednak idealny, a wielu kierowców skarży się na ogromne problemy związane z jego stosowaniem.

Wyłączanie adblue

Czynnik AdBlue w temperaturze poniżej -11 stopni Celcjusza zamarza, wywołując szereg problemów, od błędów w komputerze, przez spadek mocy, przejście silnika w tryb awaryjny, aż po zniszczenie przewodów lub wtryskiwacza. To sprawia, że wyłączanie AdBlue jest coraz popularniejszym rozwiązaniem. Zmniejsza to koszt eksploatacji samochodu, nie tylko ze względu na brak awarii systemu, ale także po prostu dzięki temu, że nie występuje już konieczność zakupu samego czynnika. Jednym ze stosowanych rozwiązań jest emulator AdBlue, który „oszukuje” system, dzięki czemu silnik nie wchodzi w kłopotliwy dla użytkownika tryb awaryjny. Tego typu tymczasowe rozwiązanie jest relatywnie skuteczne, jednak nie rozwiązuje problemu w całości. AdBlue emulator nie zawsze jest skuteczny, a do tego nie rozwiązuje problemu możliwych kłopotliwych awarii, które unieruchomią pojazd. Pełnym rozwiązaniem jest tylko programowe wyłączanie AdBlue, które polega na przeprogramowaniu komputera w taki sposób, że cały system zostaje zdezaktywowany. Tego typu usługa jest nieco droższa od emulatora, jednak dużo skuteczniejsza. Po jej przeprowadzeniu system AdBlue całkowicie „znika”, a problem awarii i wysokich kosztów eksploatacji jest rozwiązany w stu procentach.
wyłączanie noblue
Profesjonalnie wykonane, „wyłączanie AdBlue nie wpływa w żaden sposób na osiągi bądź trwałość silnika. Jest to pełne i dobre rozwiązanie.

Comments are closed.